Skip to content

Lista niezbędnych wtyczek dla Autodesk Maya – cz. 1

Autodesk Maya, to potężne narzędzie o bardzo wielu zastosowaniach. Siła drzemiąca w tym programie jest ogromna, a ilość wtyczek i skryptów, które znaleźć możesz w internecie jest tak wielka, że niezwykle trudno jest wybrać te, które są warte uwagi.

W jednym z ostatnich wpisów, poruszyliśmy temat darmowych programów dla początkującego grafika, a w tym podzielonym na części artykule, postanowiliśmy zebrać najciekawsze i najbardziej przydatne wtyczki, za pomocą których stworzysz symulacje, usprawnisz modelowanie oraz renderowanie w programie Autodesk Maya. Takie dodatkowe oprogramowanie wspomagające główne narzędzie, często niesie za sobą wiele korzyści. Najważniejsze z nich to przyspieszenie i ułatwienie pracy dlatego zachęcam do zapoznania się z naszą subiektywną listą.

Pulldownit – świetna wtyczka do zaawansowanego niszczenia obiektów i symulacji. Za jej pomocą możesz wykonać symulacje pękających powierzchni, rozpadających się budynków, spadających obiektów i wiele wiele innych ciekawych rzeczy. Warto ją wypróbować.

Źródło: Thinkinetic

 

Golaem – Dodanie do ujęcia symulacji tłumów ludzi, pojazdów lub zwierząt może być kłopotliwe i tu pojawia się wtyczka Golaem dzięki której z łatwością stworzysz takie symulacje.
Jest to oprogramowanie sprawdzone przy wielu produkcjach filmowych takich jak Gra o Tron, The Walking Dead i wielu innych.
Posiada automatyczną detekcję przeszkód, a wsparcie dla systemu cząsteczek i sił w Maya pozwoli na tworzenie wielu realistycznych interakcji i eksplozji.

Źródło: Golaem

 

Miarmy – To kolejna wtyczka do tworzenia symulacji tłumów za pomocą której stworzysz bitwę lub dowolną symulację z dużą ilością ludzi. Oprogramowanie doskonale współpracuje z efektami dostępnymi w Maya dzięki czemu bez problemu połączysz ją z systemem cząsteczek czy innymi efektami dostępnymi w programie, a także systemem Maya Fluids, co już daje bardzo potężne połączenie.

Jeżeli potrzebujesz stworzyć niewielką symulację, to wtyczkę Miarmy możesz pobrać za darmo.
Darmowy pakiet zawiera gotowe do użycia ustawienia, pliki demonstracyjne z przykładowymi zastosowaniami oraz tutoriale. Ograniczenie w darmowej wersji to maksymalnie 100 agentów.
W przypadku tworzenia dużych i złożonych scen, wymagany jest zakup licencji professional.

Źródło: Miarmy

 

Phoenix FD – Symulacja wody, piany, ognia, dymu, eksplozji, automatycznie generowana dla symulowanej cieczy piana i rozpryski wody – wszystko to, a także pełne wsparcie dla silnika renderującego V-ray oferuje ta jedna wtyczka. Sporo prawda? Naszym zdaniem warta uwagi.

Źródło: ChaosGroupTV

FumeFX  – Wtyczka o ogromnych możliwościach tworzenia symulacji ognia, dymu, pary czy eksplozji.

Posiada wiele zaawansowanych opcji, wsparcie podglądu GPU czy możliwość przeliczania symulacji sieciowo.

Pierwotnie wtyczka dostępna była dla programu 3Ds Max. Obecnie cieszyć się nią mogą również użytkownicy Autodesk Maya.

Źródło: Sitni Sati

 

The Mattepainting Toolkit – To wtyczka, która idealnie spisuje się przy tworzeniu fotorealistycznych miast, krajobrazów za pomocą mattepaintingów czy zdjęć w połączeniu z projekcją kamery rzucaną na model 3D. Oferuje zestaw narzędzi ułatwiających przenoszenie na geometrię obrazów, a także malowanie masek z podglądem w czasie rzeczywistym w oknie podglądu, którego brakuje w programie. Import chmury punktów z programów takich jak Agisoft Photoscan, Photosynth oraz innych.
Wtyczka oferuje wysokiej jakości podgląd tekstur i obrazów w oknie podglądu programu. oraz najważniejsze – jest w pełni kompatybilna z każdym silnikiem renderującym dostępnym dla programu Maya.

Porównanie standardowego podglądu w Maya oraz możliwości The Mattepainting Toolkit.  Źródło: GLYPH

 

ZV PARENT MASTER –  Darmowe narzędzie dla animatorów pozwalające na łatwiejszą interakcję z obiektami. Za jego pomocą szybko i łatwo przyczepisz dowolny obiekt do drugiego – animujesz postać która ma chwycić przedmiot? Z tym skryptem nie stanowi to problemu.

ZV Parent Master w akcji. Źródło: Paolo Dominici

Obrazek tytułowy: Designed by Freepik

Rysuje od dziecka, a od wielu lat tworzy grafikę i efekty filmowe przykładając dużą wagę do każdego szczegółu.
Miłośnik dobrego filmu i pracy w godzinach nocnych.

Ten wpis ma 0 komentarzy

Dodaj komentarz

Wróć na górę
Szukaj